امروز: پنجشنبه - 30 فروردین 1403

لینک کوتاه خبر:

https://sakinehalmasi.ir/?p=881

سکوی نفتی عسلویه منفجر نشده؛ آتش گرفته بود/ آتش سوزی مهار شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه انفجاری در سکو نایین صورت نگرفته و حادثه صرفا آتش‌سوزی است و حریق کاملا مهار شده است، گفت: ۳نفر از نیروهای انسانی مجروح شده‌اند اما خوشبختانه حال هیچکدام وخیم نیست.

سکینه الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حادثه آتش‌سوزی رخ داده در سکوی نفتی نایین ایران طی دقایقی پیش، گفت: آتش‌سوزی سکوی نفتی نایین ایران در 92 کیلومتری ساحل عسلویه رخ داده است و شخصا در این منطقه حضور داشته و پیگیر حادثه هستم.

انفجاری در سکو نایین صورت نگرفته و حادثه صرفا آتش‌سوزی است

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انفجاری در این سکو صورت نگرفته و حادثه صرفا آتش‌سوزی است، افزود: در این حادثه صرفا اتاق شارژ (بخش نگهداری باتری‌های برقی برای برقراری برق اضطراری) سکوی نهم مجتمع گازی پارس جنوبی -که خوراک فاز 8 پالایشگاه چهارم این مجتمع گازی را تامین می‌کند- آتش گرفته است.

آتش مهار شده است

وی ادامه داد: سکوی نفتی نایین در دل دریای خلیج‌فارس قرار دارد، با این وجود آتش‌نشانان با بالگرد و کشتی‌های آتش‌خوار برای خاموش کردن آتش به منطقه فرستاده شده و آتش حدود ساعت 17 مهار شده است.

سکینه الماسی

الماسی توضیح داد: نحوه کار بدین صورت است که از طریق این سکوها گاز را از طریق لوله‌ در درون دریا به پالایشگاه رسانده و پالایش می‌کنند.

3 نفرمجروح شده‌اند، حال جسمانی هیچکدام وخیم نیست، نشت گاز علت وقوع حادثه این نماینده مجلس دلیل حادثه آتش سوزی در سکوی نفتی فوق را نشت گاز عنوان کرد و گفت: به دلیل نشت فرآیند گازی در سکو، قبل از آتش‌سوزی تخلیه اضطراری صورت گرفته، تولید متوقف و تمامی کارکنان خارج شده‌اند، همچنین طبق اطلاعات اولیه دریافتی، از 14 نیروی انسانی این سکو 3 نفرمجروح شده اما خوشبختانه وضعیت جسمانی آن‌ها وخیم نیست.

طبق برآوردهای اولیه میزان خسارات وارده بالا نیست. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین توضیح داد: طبق اطلاعات کسب کرده از مجتمع پارس‌جنوبی طبق برآوردهای اولیه میزان خسارات وارده بالا نیست و مسئولان در تلاش برای ازسرگیری مجدد تولید در این سکو نفتی هستند.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: