امروز: پنجشنبه - 9 فروردین 1403

لینک کوتاه خبر:

https://sakinehalmasi.ir/?p=889

قانون گذاران کشورها مانع از رشد یکجانبه گرایی در جهان شوند

نماینده ایران در نشست برابری جنسیتی کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، تحریم های یکجانبه و غیرقانونی را ناقض حقوق شهروندان کشورها به ویژه زنان و دختران دانست و از قانون گذاران مجالس کشورها خواست مانع از رشد یکجانبه گرایی در جهان شوند.
سکینه الماسی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سکینه الماسی که به عنوان نماینده ایران در نشست ویژه نمایندگان پارلمان های حاضر در اجلاس کمیسیون مقام زن با موضوع برابری جنسیتی سخن می گفت، این مطالب را مطرح کرد.

وی گفت: حضور و تصمیمات قانون گذاران قطعا می تواند در ایجاد بستر قانونی برای تحقق مولفه های مربوط به دسترسی زنان و دختران به شرایط برابر مثمر ثمر واقع شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا در روند تصویب بودجه سالیانه، بودجه حوزه های خاص زنان را تامین کند.

الماسی خاطرنشان کرد: با وجود وضعیت ناشی از تحریم های یکجانبه و نامشروع که علیه کشور ما اعمال شده است، بودجه مربوط به بیمه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست را در سال 2019 نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داده ایم.

وی تاکید کرد: افزایش دسترسی زنان در حوزه هایی همچون ورزش نیز موضوع ردیف های بودجه ای خاص قرار گرفته است. همچنین توانسته ایم وام ازدواج را به دو برابر، برای هریک از زوجین افزایش دهیم.

نماینده ایران در این نشست، تصریح کرد: علاوه بر آن، مایلم به حمایت از طرح های زنان کارآفرین وکسب و کارهای کوچک و متوسط ایجاد شده توسط زنان، از طریق حمایت های مالیاتی، تامین هزینه های آموزش فناوری اطلاعات به زنان روستایی و تربیت تسهیلگران روستایی اشاره کنم.

الماسی با بیان اینکه تلاش داریم تا هماهنگی را در میان پارلمان و بخش های غیر دولتی و خصوصی ارتقا دهیم، اظهار کرد: تحقق توسعه پایدار و بهره مندی همه افراد جامعه از آن به گونه ای که هیچ کسی پشت سر باقی نماند، علاوه بر تلاش های ملی نیازمند همکاری های بین المللی است.

وی تصریح کرد: ما قانون گذاران نباید اجازه دهیم حاکمیت، اراده و منافع ملی کشورهای ما و اتباع آن به خصوص زنان و دختران تحت تاثیر یکجانبه گرایی هایی قرار گیرد که بدون توجه به نظم چندجانبه جهانی و بین المللی سعی دارند برای تامین اهداف نامشروع خود، تبادلات دیگر کشورها را با اعمال تحریم های یکجانبه محدود سازند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چنین اقداماتی بیش و پیش از همه، وضعیت زنان و دختران را با مشکل مواجه خواهد کرد که بی شک باید در نشست هایی همچون کمیسیون مقام زن و اتحادیه های بین المجالس مورد توجه جدی قرار گیرد.

اجلاس برابری جنسیتی به مناسبت ١٣ مارس (٢٢ اسفندماه) روزجهانی زن در مقر نیویورک سازمان ملل در حال برگزاری است که سکینه الماسی و فریده اولادقباد نمایندگان نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ایران در این نشست حضور دارند.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: