امروز: شنبه - 1 اردیبهشت 1403

لینک کوتاه خبر:

https://sakinehalmasi.ir/?p=740

دکتر سکینه الماسی:

مسئولان برای ساماندهی جاده ساحلی استان بوشهر اقدام فوری کنند

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان برای ساماندهی جاده ساحلی اقدام اساسی و فوری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه الماسی صبح جمعه در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان دیر اظهار داشت: حوزه خبر و رسانه یکی از حوزه‌های حساس و تأثیرگذار در جامعه و کشور است و توجه به این بخش موجب توسعه همه جانبه می شود.

نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی افزود: خبرنگاران در مسیری گام نهاده‌اند که پایان و ثمره آن، امید، پیشرفت، آبادی، حق طلبی، روشنی و تحقق مطالبات و خواسته‌های عمومی است و افرادی مانند مرحوم قانون تا پایان عمر به عشق مردم قلم زد و ذره ای از حرکت نایستاد.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر ظرفیت‌های زیادی دارد، اضافه کرد: شهرستان دیر در همه حوزه‌ها شاخص و پیشتاز است و نیروی انسانی آن در عرصه‌های کار و تلاش و مدیریت افتخارآفرین بوده  و من نیز به وجود همه مفاخر بویژه خبرنگاران افتخار می کنم.

الماسی با تسلیت به خانواده‌های حادثه دیدگان جاده‌ای بویژه در مسیر ساحلی دیر بوشهر ابراز داشت: برخی موضوعات بارها تکرار شده که جاده ساحلی از این نمونه است و در این مدت عزیزان زیادی در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند و به جاده مرگ معروف شده است.

انتقاد از کم‌کاری برخی مسئولان

نماینده شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعالیت باید در حوزه زیرساختی و عمرانی باشد و اجرا بر عهده نماینده نیست که بارها به مسئولان کشوری و استانی تذکر داده‌ام و اولین تخصیصی در ابتدای نمایندگی معادل ۸۰ میلیارد ریال برای جاده ساحلی گرفته شد اما متولیان امر به جای شهرستان دیر از سمت بوشهر آغاز کردند.

وی تصریح کرد: ساماندهی جاده ساحلی از اعتبارات اختصاصی شهرستان دیر اما از سمت بوشهر شروع شد و متاسفانه از حاشیه شهرها و روستاهای شهرستان عبور نمی کرد و این مناطق فراموش می شد و مسیر بردخون و روستاهای ساحلی حذف می شدند که ضرورت دارد مسئولان برای ساماندهی جاده ساحلی اقدام اساسی و فوری کنند.

الماسی با انتقاد از کم‌کاری برخی مسئولان و بیان اینکه مسیر ساحلی نماد و آبروی شهرستان است، گفت: بیشترین اعتبار برای جاده ساحلی گذاشته شد اما اقدامی صورت نگرفت، تا کی خانواده‌ها باید داغدار شوند که امیدواریم هرچه سریع‌تر پروژه جاده ساحلی که ضرورت زیادی دارد ادامه یابد و از دلوار تا دیر وضعیت مناسبی پیدا کند.

پیگیری جاده وفاق

نماینده جنوب استان با تأکید بر اینکه جاده وفاق از سال‌ها قبل پیگیری شد و به سرانجام خوبی خواهد رسید، حرکت کند اسکله خورخان را قابل توجیه ندانست و افزود: به دلیل برخی تغییرات در سازمان شیلات حرکت اسکله خورخان کند شد که با پیگیری‌ها ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رئیس جمهور اختصاص یافته و اکنون به مرحله‌ای رسیده که نباید رها شود.

وی اقدامات خود را در حوزه زیرساخت، عمران روستایی، آموزش و ورزش برشمرد و ادامه داد: در حوزه فرهنگ نتوانسته‌ایم خوب کار کنیم اما پیوست دوم شامل فرهنگی اجتماعی مطالعه شده و در اختیار مدیران ارشد شهرستان‌های جنوب قرار گرفته اما تا هنوز نهایی نشده است.

الماسی به بحران آب اشاره کرد و گفت: به دلیل کاهش ذخایر آبی، هرسال با بحران بیشتری در زمینه آب روبرو هستیم که شامل چهار شهرستان جنوبی می شود و حتی در برخی روستاهای عسلویه با تانکر آبرسانی صورت می گیرد که مجوز آب شیرین‌کن عسلویه گرفته شده و تلاش می کنیم برای شهرستان دیر نیز مجوز لازم گرفته شود.

جانمایی پارس شمالی

وی در زمینه جانمایی پارس شمالی اظهار داشت: با توجه به برخی مشکلات از جمله تحریم‌ها تا الان هیچ تصمیمی برای آغاز پارس شمالی گرفته نشده که اگر این طرح آغاز شود تلاش می کنیم حق مردم شهرستان دیر ضایع نشود.

همزمان با روز خبرنگار نشست خبری نماینده جنوب استان با حضور اهالی رسانه شهرستان دیر و برخی از مسئولان در فرمانداری دیر برگزار شد و پس از پرسش‌های خبرنگاران، از تلاش‌های فعالان حوزه رسانه در شهرستان تجلیل شد.

منبع خبر: مهر

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: