امروز: پنجشنبه - 9 فروردین 1403

لینک کوتاه خبر:

https://sakinehalmasi.ir/?p=917

منطقه ویژه پارس در توسعه جنگل کاری شفاف عمل نمی کند

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی نسبت به اجرای فنی و تعهدات مالی خود در پروژه توسعه فضای سبز در شهرستان های جنوبی پیرامونی این تاسیسات شفاف عمل نمی کند.
سکینه الماسی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سکینه الماسی در نشست با نمایندگان ارشد وزارت نفت و منابع طبیعی استان بوشهر افزود: آلایندگی در شهرستان های جنوبی این استان به سبب توسعه تاسیسات صنعتی بسیار بالاست برهمین اساس تاخیر در اجرای تفاهم نامه هایی که میان 2 دستگاه وزارت نفت و منابع طبیعی در توسعه فضای سبز منطقه وجود دارد، پذیرفتنی نیست.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آلایندگی شدیدی که در شهرستان های جنوبی استان بوشهر بویژه عسلویه وجود دارد ضرورت اجرای برنامه های زیست محیطی را دو چندان کرده است و طرح توسعه یکهزار و 100 هکتار جنگل کاری در حوزه پیرامونی منطقه ویژه پارس و شهرستان های جنوبی استان بوشهر ضروری است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای که در زمینه اجرای این طرح وجود دارد با تاکید وزیر نفت همراه است و مردم خواستار اجرای دقیق و شفاف آن توسط دستگاه های ذیربط هستند و منابع طبیعی استان چندین گام جلوتر است و نیازمند همکاری وزارت نفت هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: 45 هزار هکتار از زمین های ملی جنوب استان برای توسعه تاسیسات صنعتی در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.

سهیل مهاجری افزود: طبق تفاهم نامه موجود و قوانینی که خیلی شفاف وجود دارد نفت باید به نسبت معینی از زمین هایی که در اختیار دارد را به توسعه فضای سبز اختصاص دهد.

وی افزود: منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با توجه به نوع گیاهان بومی هر منطقه و ظرفیت مناسبی که در این بخش دارد آماده اجرای توسعه فضای سبز و جنگل کاری در استان است.

مهاجری گفت: تامین نکردن مالی اجرای طرح یکهزار و 100 هکتاری جنگل کاری در شهرستان های جنوبی استان توسط وزارت نفت مهم ترین عامل تعلل در اجرای این طرح است ولی با وجود این نگرانی منابع طبیعی زمینه اجرای طرح را بخوبی آماده و حتی در مواردی کار نیز آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اجرای طرح های بزرگ آبخیزداری از سوی منابع طبیعی در استان با مشارکت مالی وزارت نفت گفت: اجرای این طرح ها نشان دهنده موفقیت در مشارکت شفاف 2 دستگاه مورد نظر است و ما نشان داده ایم که هرکجا نفت مصمم باشد بازوی اجرایی خوبی برای آنها هستیم.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: