امروز: جمعه - 10 فروردین 1403

لینک کوتاه خبر:

https://sakinehalmasi.ir/?p=913

یک میلیون فرزند بدون هویت رسمی در کشور/ سایه سنگین اتباع خارجی غیرقانونی بر حقوق فرزندان مادر ایرانی

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس حدود یک میلیون فرزند بدون هویت رسمی در کشور داریم که وجود این افراد بی هویت در جامعه می تواند میزان بزهکاری و جرائم را افزایش دهد.
سکینه الماسی

سکینه الماسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی گفت: لایحه فرزندان مادر ایرانی یک لایحه کاملا به حق و ضروری بوده که ١٥ سال است با فراز و نشیب های فراوان زمین مانده است و فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی مدت‌هاست پیگیر به سرانجام رسیدن این لایحه است.

یک میلیون فرزند بدون هویت رسمی در کشور

نماینده شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در رابطه با پیامد‌های عدم تصویب این طرح بیان کرد: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس حدود یک میلیون فرزند بدون هویت رسمی در کشور داریم که وجود این افراد بی هویت در جامعه می تواند میزان بزهکاری و جرائم را افزایش دهد.

تبعیض میان اقشار مختلف جامعه شکاف‌های طبقاتی را افزایش می‌دهد

الماسی در ادامه افزود: تحصیل رایگان، بهداشت و حقوق شهروندی حق این فرزندان بوده و نباید با ایجاد تفاوت میان قشر‌های مختلف در جامعه شکاف‌های طبقاتی ایجاد کنیم.

ین نماینده مجلس تصریح کرد: با هویت بخشیدن به فرزندان مادر ایرانی می‌توان از استعداد و توانایی های آنها در مسیر رشد و پیشرفت کشور استفاده کرد و همچنین تصویب این طرح حمایت از زنان ایرانی است که ازدواج فراملی

داشته اند.

سایه سنگین  اتباع خارجی غیرقانونی بر حقوق فرزندان مادر ایرانی

عضو فراکسیون زنان مجلس در رابطه با افزایش ازدواج های فراملی بعد از تصویب این لایحه مطرح کرد: ورود غیرقانونی اتباع خارجی از کشورهای همسایه به ایران و ازدواج هایی بدون ثبت رسمی یک موضوع جداگانه است و برای جلوگیری از آن باید تدابیری اندیشه شود اما این موضوع نباید منجر به تضیع حقوق فرزندانی شود که مادرانی از این سرزمین دارند.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: