امروز: جمعه - 10 فروردین 1403

لینک کوتاه خبر:

https://sakinehalmasi.ir/?p=945

دکتر سکینه الماسی نماینده مردم شریف کنگان، دیر، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی:

آغاز عملیات اجرایی۳ مدرسه در جنوب استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی بوشهر با همکاری وزارت نفت در این استان خبر داد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی بوشهر با همکاری وزارت نفت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهراله رخشانی‌مهر در نشست با مسئولان اجرایی شهرستان جم، اظهارکرد: به دنبال این هستیم که پروژه‌های نیمه‌تمام در جنوب استان بوشهر را با کمک وزارت نفت ساماندهی کنیم تا هر چه سریع‌تر مشکلات پروژه‌های نیمه‌تمام در استان بوشهر رفع شود.

وی افزود: بررسی‌های میدانی سه روز گذشته در استان بوشهر نشان می‌دهد که با مدیریت بهینه و با استفاده از منابع موجود می‌توان بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه‌تمام را تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری رساند.

آغاز عملیات اجرایی۳ مدرسه در جنوب استان بوشهررئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که تخصیص اعتبار در سال جاری با توجه به وعده مسئولان در سازمان برنامه و بودجه به ۵۲ درصد برسد که البته در بخشی از ردیف‌ها، امکان ابلاغ و تخصیص ۱۰۰ درصدی هم وجود دارد.

رخشانی مهر ادامه داد: اگر ببینیم که استانی رغبتی به اجرای تعهدات خود ندارد از سهم اعتبارات آن‌ها کاسته و به استان‌های فعال اضافه می‌شود.

در این نشست سکینه الماسی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به مهاجرپذیر بودن شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر شاهد ورودی وسیعی به مدارس هستیم که با زیرساخت‌های آموزشی چندان سازگار نیست.

وی با اعلام این‌که کمبود شدید مدارس همراه با تخریبی بودن بخش عمده آن‌ها نیاز به هر نوع ساخت‌وساز را در استان بوشهر و به‌خصوص شهرستان‌های جنوبی این استان ضروری می‌داند، گفت: نیاز است در این بخش بازتعریف جدید برای ساخت و تجهیز مدارس انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته با کمک وزارت نفت ۵۰ مدرسه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر در حال ساخت است.

در ادامه با حضور مهراله رخشانی‌مهر، عملیات اجرایی ساخت سه مدرسه در جنوب استان بوشهر آغاز شد.

این پروژه‌ها که شامل ساخت مدرسه ۹ کلاسه جوادالائمه بردستان با اعتبار ۵۳ میلیارد ریال در فضایی با زیربنای یک هزار و ۶۹۳ مترمربع با پیش‌بینی مدت ساخت ۱۶ ماهه، دبستان ۱۲ کلاسه قدس در شهرستان کنگان با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال و در فضایی به مساحت یک هزار و ۶۹۳ مترمربع در مدت ۱۶ ماه و ساخت هنرستان شهید چمران شهرستان عسلویه با ۴۳ میلیارد ریال اعتبار و در فضایی به مساحت یک هزار و ۳۸۷ مترمربع در طی ۱۲ ماه ساخته خواهند شد.

با احداث این مدارس، تعداد ۳۳ کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی شهرستان‌های دیّر، عسلویه و جم اضافه می‌شود.

منبع خبر: مهر

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: