امروز: جمعه - 10 فروردین 1403

لینک کوتاه خبر:

https://sakinehalmasi.ir/?p=807

عضو و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

بررسی کلیات طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران/این شرکت قانون دار می شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، نشست امروز کمیسیون متبوع خود با دستورکار بررسی کلیات طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران را تشریح کرد.

سکینه الماسی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه امروز (سه شنبه یکم مردادماه) کمیسیون متبوع خود، از بررسی طرح اساسنامه شرکت ملی گاز خبر داد و گفت: کلیات این طرح در جلسه امروز کمیسیون بررسی و رای گیری آن به جلسه آتی موکول شد.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بررسی طرح اساسنامه شرکت ملی گاز 86 ماده دارد، افزود: اگر این طرح بخواهد به صورت عادی در صحن علنی بررسی شود به زمان زیادی نیازمند است، لذا کمیسیون در تلاش است که این طرح در قالب اصل 85 قانون اساسی و در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سپس برای تایید به شورای نگهبان ارسال شود.

اساسنامه فعلی شرکت ملی گاز مربوط به سال 1356 است

وی با اشاره به اینکه اساسنامه فعلی شرکت ملی گاز مربوط به سال 1356 است، ادامه داد: یکی از مشکلات این است که در حال حاضر این شرکت اساسنامه نداشته و اساسنامه قبلی کارایی خود را از دست داده و در واقع در این خصوص قانونی وجود نداشته است.

الماسی تاکید کرد: کلیات طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران در نشست امروز با حضور نمایندگانی از وزارت نفت و مرکز پژوهش های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی سرفصل های تدوین شده در طرح اساسنامه شرکت ملی گاز، تصریح کرد: دراین اساسنامه شرایط تشکیل مجمع عمومی شرکت، نحوه انتخاب مدیرعامل و نحوه محاسبه سود و زیان ذکر شده است.

منبع خبر: خانه ملت

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: