امروز: جمعه - 31 فروردین 1403

لینک کوتاه خبر:

https://sakinehalmasi.ir/?p=927

لزوم توجه ویژه مسئولان به بحران کم آبی و خشکسالی در استان بوشهر

عضو کمیسیون انرژی در مجلس با بیان اینکه بحران کم آب، پیش روی کشور است، گفت: به علت بارشهای نامناسب، سال آبی جاری تأثیرات خود را بر روی آب شرب استان بوشهر نشان داده است.
سکینه الماسی در نطق میان دستور

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سکینه الماسی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 2 خرداد) صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات هموطنان گفت: همانطور که محضرید که نظام سلطه جهانی در خیانت به مظلومان در کشورهای مختلف حدی برای خود متصور نیست و با دادن آدرس غلط به جهان به بهانه ایران هراسی با دمیدن در شیپور جنگ، جیب برخی کشورهای مفلوک عرب منطقه را خالی می کند.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شرای اسلامی، تصریح کرد:  خروج ننگین آمریکا از برجام نشان داد در پس دموکراسی ننگین و بزک شده مغرب زمین، همچنان توحش و سطله بر دیگران حرف اول را می زند و به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، امیدی به پیمان ها و میثاق نامه های آمریکایی ها نیست و نباید به آنها و حرف و تعهدات آنها امید بست چراکه بزرگترین خطر برای جهان خود آمریکاست. امروز کشور شرایط جدیدی را در بحث برجام تجربه می‌کند و باید همه ی مسئولان تلاش و تدبیر کنند تا ایران اسلامی از این مرحله با کمترین مشکل عبور کند.

وی گفت: بحران کم آب، بحرانی سخت و جدی پیش و روی کشور است. بعلت بارشهای نا مناسب، سال آبی جاری تأثیرات خود را از هم اکنون نشان داده است قطعا با شدت گرما جنوب و شرق کشور و موکلانم در جنوب استان بوشهر دچار مشکل در تأمین آب شرب می شوند.

الماسی ادامه داد: هم اکنون به دلیل چالشهای آبی بسیاری از روستاها و برخی شهرها با جیره بندی آب در تمام سال مواجه هستند و در هر چند روز فقط یک یا دو ساعت از نعمت آب بهره مندند که لازم است برای جلوگیری از حادتر شدن موضوع، اعتبارات ویژه ای از سوی وزارت نیرو برای تأمین آب پایدار آب و بهبود خطوط انتقال آبرسانی اختصاص یابد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: کیفیت بسیار بد آب شرب در شهرستانهای جنوبی لستان بوشهر از مواردی است که بشدت سلامت مردم را تهدید می کند و لازم است برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی اقدامات فوری انجام شود.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس گفت: موضوع ته لنجی از دیگر موضوعات مهم و حیاتی برای ساحل نشینان استان بوشهر است. بلاتکلیفی ساحل نشینان در بحت ته لنجی و عدم اقدام مناسب دولت در زمینه سامان دهی آن ، بسیاری از ساحل نشینان ما را در امرار معاش با مشکل مواجه نموده است.

وی با بیان اینکه با قاچاق برخورد شود امری مبارک و لازم است، ادامه داد: اما نباید به بهانه مقابله با قاچاق به اندک معیشت و قوت لا یموت بندرنشینان مظلوم آسیب زد و چشم بر قاچاق کلان و سازمان یافته در کشور بست. از دولت محترم خواسته می شود یکبار برای همیشه تکلیف ته لنجی را حل نماید تا مردم ما بیشتر از این دچار مشکل نشوند.

این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: بد نیست در کنار مشکلات مطرح شده، از مایه امید و نشاط مردم جنوب کشور نیز بگویم؛ تیم پارس جنوبی جم با حمایت وزرات نفت توانست نتایج ارزشمندی در فصل قبل کسب کند، آن هم در شهری 70 هزار نفری، که اکثر مدعیان فوتبال ایران را زمین گیر کند. این مهم مدیون هواداران و مردم عزیر شهرستان جم و سه شهرستان دیگر و حمایت های بی دریغ شخص مهندس زنکنه وزیر محترم نفت و دیگر مدیر عاملان پتروشیمی ها است که  امیدوارم همچنان ادامه داشته باشد تا مردم مایه دلخوشی و نشاط و امید خود را بیش از پیش داشته باشند.

عضو فراکسیون زنان در مجلس افزود: بحران ریزگردها و الایندگی نفت و گار، زیست بوم بوشهر را با خطر جدی برای حیات مواجه ساخته است کخه در این زمینه دولت محترم باید بطور عاجل و فوری گام های اساسی و واقعی برای برون رفت از این وضعیت اسفناک بردارد.

وی تصریح کرد: آقای آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی بلیط هواپیمای تهران تا بوشهر 800 هزار تومان است مزیر استحضار عرض می کنم که این سرویس دهی با این همه بی نظمی و تأخیر و بهم ریختگی، زیبنده انسان و انسانیت نیست. قیمت هزینه هوایی تا کشورهای همسایه را استعلام کنید تا بدانید در حوزه کاری شما چه بر روزگار بوشهری ها می گذرد.

الماسی افزود: آقای حجتی وزیر محترم جهاد کشاورزی بسیاری از کشاورزان حوزه انتخابی اینجانب، بخاطر بدهی و عدم حمایت، در تنگناهای مالی قرار گرفته ان، چه راه حلی و تدبیری اندیشیده اید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: آقای زنگنه وزیر محترم نفت اقدامات اساسی شما در دو سال گذشته در حوزه عمران شهر و روستا در حال به بار نشستن است.اما همچنان استغال و مشکلات بیکاری و عدم اجرای دستورات صریح شما برای مدیران منطقه، در همچنان بر پاشنه قبلی می چرخد، لذا از شما می خواهم فکر عاجلی کنید.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: