امروز: پنجشنبه - 6 اردیبهشت 1403

لینک کوتاه خبر:

https://sakinehalmasi.ir/?p=887

مسئولان موضوع جلوگیری از صید ترال را با جدیت بیشتری پیگیری کنند

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس، گفت: در ماه های اخیر با اهتمام ویژه مسئولان و تلاش ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخورد با یکی از مصادیق ظلم به مردم در دریا یعنی صید ترال آغاز شد که امیدوارم با تاثیری که صیدهای غیرقانونی در معیشت مردم به ویژه ساحل نشینان دارد این رویه با جدیت بیشتر ادامه یابد.
سکینه الماسی در نطق میان دستور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سکینه الماسی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) و روز مستضعفین و سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: در سالی که گذشت رفتار غیرانسانی دولتمردان آمریکا شرایط سختی برای مردم ایران رقم زد که دغدغه های معیشتی و شرایط نامناسب اقتصادی مردم بخشی از تبعات این رفتار غیرانسانی و  غیرقانونی آمریکا بود.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اقدام مذبوحانه رئیس جمهور آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و  آرزوی توفیق روزافزون برای پاسداران اسلام، افزود: امیدوارم با نظر و اهتمام به شعار سال اعلامی از سوی مقام معظم رهبری و درایت و تدبیر بیش از پیش مسئولان شاهد رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور طی سال ۹۸ باشیم.

وی ضمن عرض تسلیت به سیل زدگان کشور که شرایط بغرنجی را پشت سر گذاشته اند، ادامه داد: باید تلاش شود که با همکاری تمامی قوا و بخش های کشور شرایط مناسب برای بهبود وضعیت مردم سیل زده فراهم و اوضاع آن ها سامان داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درگذشت نماینده ادوار پنجم و ششم حوزه انتخابیه اش را تسلیت گفته و تاکید کرد: سال ۹۷ با تمام فراز و نشیب ها به پایان رسیده و مراتب قدردانی خود را از همراهی بی نظیر مردم، مسئولان اعم از استاندار بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانداران، ائمه جمعه و بخشداران اعلام می کنم چرا که توانستند با همدلی و همراهی مثال زدنی گام های مهمی برای خدمت رسانی به مردم بوشهر بردارند.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر با اهتمام ویژه مسئولان و تلاش ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخورد با یکی از مصادیق ظلم به مردم در دریا یعنی صید ترال آغاز شد، افزود: امیدوارم با تاثیری که صیدهای غیرقانونی در معیشت مردم به ویژه ساحل نشینان دارد این رویه با جدیت بیشتر ادامه یابد.

الماسی با تاکید بر اینکه با وجود برخورداری جنوب استان بوشهر از مجموعه تاسیسات عظیم نفت، گاز، ده ها پتروشیمی و پالایشگاه جوانان این منطقه با معضل اشتغال روبه رو هستند، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بندهای خوبی برای ایجاد اشتغال جوانان مصوب شده، مسئولان باید برای رفع معضل اشتغال و بیکاری به ویژه جوانان تحصیل کرده و خوش فکر بوشهری تلاش کنند.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور استان بوشهر در اواخر سال گذشته دستاوردهای خوبی برای این استان داشت، تصریح کرد: شاه بیت این دستاوردها مصوبه ای برای رفع معضل آلودگی عسلویه برای مناطق پیرامون بود که این مصوبات باید برای اجرایی شدن ابلاغ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه تامین آب شرب بهداشتی و سالم برای مردم یکی از دغدغه های مهم و اساسی در جنوب استان بوشهر است، افزود: با وجودی که گام هایی برای رفع این معضل و بهبود شرایط طی سالیان گذشته برداشته شده اما همچنان مشکلات اصلی مردم حوزه جنوب بوشهر آب شرب است و اجرای پروژه آب شیرین کن برای تامین آب شرب به مردم در ۴ شهرستان جنوبی استان به کندی در حال انجام است که وزارت نیرو باید با تامین نقدینگی پروژه های آبی همچون آب شیرین کن سیراف و عسلویه توجه ویژه ای به این بخش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مثبت و اثرگذار وزارت نفت در جنوب استان بوشهر اختصاص بسته ویژه حمایتی ۶۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت های آموزشی، راهداری، ورزشی و عمرانی بود، ادامه داد: طی دو سال گذشته بخشی از این بسته ابلاغ شده اما بخش های دیگر همچنان نیازمند همراهی بیشتر در تامین نقدینگی از سوی وزارت نفت و تلاش بیشتر مدیران استانی هستند.

الماسی با بیان اینکه تسهیل شرایط معیشت مردم از دریا یکی دیگر از مطالبات مردم جنوب استان بوشهر است، اظهار داشت: با دستور ویژه رئیس جمهور امیدوارم هر چه زودتر پروژه عملیات اجرایی ساخت اسکله چنگان آغاز شود و توسعه اسکله عسلویه و لای روبی اسلکه نخل تقی در دستورکار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی یکی از شاخص های مهم توسعه در جوامع است، افزود: شغل کشاورزی از دیرباز یکی از راه های معیشت مردم در خطه جنوب استان بوشهر بوده که امروز با ورود صنعت و معضلات زیست محیطی و کم آبی دچار بحران شده است که وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های تصمیم ساز در این بخش باید توجه ویژه تری به بخش کشاورزی داشته باشند و در تامین امنیت شغلی کشاورزان از طریق تامین آب، امهال تسهیلات، جبران خسارات، خرید تضمینی محصولات و برقی کردن چاه های کشاورزی فرصت صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرب المثلی مبنی بر اینکه آواز دهل از دور خوش است، تاکید کرد: کارکنان و کارمندان قطب انرژی کشور در جنوب بوشهر از لحاظ درآمدی و سلامت وضعیت بغرنجی دارند و قطب انرژی کشور به جولانگاه مدیران بازنشسته و پروازی تبدیل شده که باید اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

وی نبود خط ریلی و جاده های مناسب و همچنین ترافیک بیش از حد در جاده عسلویه به شیراز را که سبب تعداد بالای تصادفات شده را از دیگر مشکلات حوزه انتخابیه اش عنوان کرد و افزود: پایین بودن حقوق و دستمزد کارکنان، آلودگی محیط و اسکان در کمپ های نامطلوب، زندگی برزخی برای مردم خطه جنوب استان بوشهر رقم زده است.

الماسی با تاکید بر گران بودن قیمت پروازهای جنوب کشور علیرغم خالی بودن صندلی، ادامه داد: کارکنان مناطق نفت و گاز جنوب استان بوشهر نمی توانند از این پروازها استفاده کنند و مدیران پروازی که عموما یکشنبه به استان سفر کرده و چهارشنبه به محل زندگی خود بازمی گردند دغدغه کارکنان زحمتکش این منطقه را درک نمی کنند.

وی با انتقاد از عدم اجرای بخشنامه های وزیر نفت در جنوب استان بوشهر خواستار اجرای کامل بخشنامه های این وزارتخانه و توجه و اهتمام ویژه به این بخشنامه ها شد.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم پارس جنوبی جم به عنوان دل مشغولی مردمان جنوب کشور با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند، تصریح کرد: حضور این تیم لیگ برتری در دل صنایع نفت و گاز یکی از دلخوشی های جنوب کشور است که امیدوارم وزارتخانه های نفت و ورزش و تمامی مسئولان برای رفع مشکل مالی این تیم دست به دست هم دهند تا این تیم در لیگ برتر باقی بماند.

برچسب ها:

اخبارهای مشابه:

دیدگاه:

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}

آخرین مطالب: